DemonsOfHelL
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

NİÇİN ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM ?

Aşağa gitmek

NİÇİN ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM ? Empty NİÇİN ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM ?

Mesaj  poseidon87 Paz Tem. 05, 2009 6:22 pm

1. “Biz niçin varız?” sorusuna verdiğimiz cevap bunu açıkça ortaya koymaktadır. Çünkü eğer biz öğrenciler için var isek, onların öğrenmelerini sağlamak için çalışmalarımızın merkezine onları yerleştirmek işin gereği olmalıdır.
2. 21. yüz yılda artık ezberci eğitim, amaçsız eğitim, araştırmayan, sorgulamayan, yorumlamayan eğitim verilemez. Yeni bir bin yıla girdiğimiz bu yıllardan itibaren artık hedefleri belli, yaptığı işi bilen, öğrendiğini sorgulayan, düşünen , yorumlayan, araştıran, bilgiye ulaşmayı bilen, öğrendiği bilgilerle yeni bilgiler üreten bireyler yetiştirmek okulların, öğretmenlerin asli görevi olmalıdır.
3. Öğrenci Merkezli Eğitim (ÖME) ile öğrencinin “Öğrenmeyi öğrenmesi” kaçınılmaz bir olgudur.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM NEDİR?
ÖME, okulda, derslikte, bahçede yani tüm öğrenme, uygulama ortamlarında her etkinliğin, her çalışmanın odağına öğrenciyi yerleştirmek ve her çalışmayı öğrencinin eğitimi, öğrenmeyi öğrenmesi için düzenlemektir.
Artık yeni yüzyılda “Öğretmen Merkezli Eğitim” yerine “Öğrenci Merkezli Eğitim” dediğimiz çağdaş eğitim sistemi gelmiştir.
Bu sistemde planlamadan başlayarak eğitim-öğretim ortamının düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesine kadar tüm etkinlikler ve çalışmaların merkezinde öğrenci bulunmaktadır. Hedef açık ve nettir: Öğrencinin öğrenmeyi öğrenmesi. Yani düşünen, yorumlayan, araştıran, inceleyen, irdeleyen, sorgulayan, neyi niçin ve nasıl öğrendiğini bilen, kendisine, ailesine ve insanlığa yararı dokunan, üretken bireyler yetiştirmek.
Çünkü ÖME bilimsel ve akılcı bir eğitim sistemidir. Çağdaş eğitim bilimcilerden B.Bloum başta olmak üzere İ.Alıcıgüzel, H.Ensari, İ.Erdoğan, H.Taymaz, J.Dewey, Z.Bursalıoğlu, A.Açıkalın ve onlarcası son eserlerinde bu sistemi ön plana çıkartmaktadırlar.
MEB Eğitm Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED) da son 4-5 yıldır çıkardığı kitap, broşür ve öğretmen kılavuzlarında ÖME’yi ve Tam Öğrenmeyi eğitim sistemimiz için kaçınılmaz olarak öne çıkartmaktadır.
Öğrenci Merkezli Eğitim, en kısa sürede özümsenip yaşama geçirilmesi gereken bir sistem olarak karşımızda bulunmaktadı
ÖNERİLER
Eğitim öğretim etkinliklerinin başlıca öğelerinden biri de öğretmendir. Öğretmen,bir toplumun geleceği olan, ülkeyi daha ileri noktalara götürecek olan bireyleri yetiştiren, çocukları hayata hazırlayan kişidir. Öğretmene toplumun şekillenmesinde, geleceğin oluşturulmasında önemli görevler düşmektedir. Bu önemli görev öğretmenin daha yeterli ve bir çok niteliğe sahip olmasını gerekli kılmaktadır. Öğretmen, mesleğinin getirdiği özellikler itibariyle toplumu önemli derecede etkileyen, toplumsal. Yükümlülüğü son derece yüksek olan bir insandır. Öğretmen niteliği çalışması, olumlu-olumsuz yönleri ve etkisi ile toplumsal öneme sahiptir. Bundan dolayı da öğretmenin yetiştirilmesi,istihdamı, ekonomik yönü; statüsü ve özlük hakları konuları da toplumu yakından ilgilendirmekte; öğretmenin yetiştirilmesi, niteliğinin geliştirilmesi ve istihdamında dolayı ya da dolaysız rol alan, öğretmenin etkilediği ve etkilendiği yetkili ve yetkisiz kişi ve kurumlara çeşitli görevler düşmektedir. Burada, bu kişi ve kurumların yapmaları gerekli olan çalışmalara yönelik öneriler getirilmiştir.
Öğretim stratejileri boyutunda çağdaş bir öğretmen, öğreteceği konunun özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilmeli, eğitim ortamını daha verimli hale getirmek için kendine özgü taktikler geliştirebilmeli ve bilgi iletişim teknolojisinden yararlanabilmelidir. Çağdaş bir öğretmen, öğrencilerine bilimsel yöntemi öğretmeli ve onları, karşılaştıkları problemleri bilimsel yolla çözebilecek duruma getirebilmelidir.
Sınıf içi etkinliklerde çağdaş bir öğretmen öğrencileri ile sağlıklı iletişim kurabilmeli, öğrenme ortamını öğrencilerin ve konuların özelliklerine uygun hale getirebilmeli, öğrencilerin derse aktif katılımını sağlayabilmelidir. Ayrıca, ders sırasında etkili ve akıcı bir konuşmaya sahip olmalı, zamanı, tahtaya ve eğitim öğretim araç-gereçlerini verimli ve etkili bir biçimde kullanabilmeli,jest, mimik ve vücut hareketlerinde ölçülü olabilmelidir. 2. Öğrenciler Neler Yapmalıdır?
Sınıf ortamında öğretmene en yakın grup öğrencilerdir. Eğitim öğretim etkinliklerinin önemli bir kısmında öğretmen ile öğrenci baş başa kalmaktadır. Bundan dolayı öğrencilere de bazı görevler düşmektedir. Bu görevler içinde en önemli olanı öğrencilerin “öğrenci” olmalarından kaynaklanan yükümlülükleri yerine getirmelerinin gerekliliğidir. Bu yükümlülükten kastedilen, öğrencilerin iyi insan, iyi vatandaş olabilmeleri için gayret göstermeleri, verilen bilgileri almaya hazır olmaları ve kendilerini geliştirmeye yönelik çalışmalarda bulunmalarıdır. Bu amaçla; öğretmenin rehberliğinden yararlanmalı ve öğretmenin kendisini yetiştirmesi için istekli olmalı, ders dışı etkinliklere de ağırlık vermelidir. Bunun yanında öğrenci, öğretmeni anlamaya, içinde bulunduğu durumu algılamaya da çalışmalıdır
poseidon87
poseidon87

Mesaj Sayısı : 287
Kayıt tarihi : 03/07/09
Yaş : 37
Nerden : ADANA

https://demonsofhell.yetkin-forum.com/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz