İNSAN HAKLARI
1 sayfadaki 1 sayfası
İNSAN HAKLARI
ÜNİTE I: İNSAN HAKLARI
Amaç 1: İnsan hakları kavramını bilir.Davranışlar:
1. İnsan haklarının, insanların sadece insan olmalarından dolayı sahip oldukları haklar olduğunu söyler.
2. İnsan haklarının tüm insanlar için geçerli olduğunu söyler.
3. İnsanların bu haklara, doğuştan sahip olduğunu söyler.
4. İnsan haklarının vazgeçilmez ve devredilmez haklar olduğunu söyler.
5. İnsan haklarının sınırlandırılmasının söz konusu olamayacağını söyler.
6. İnsan haklarını kullanırken, bir başkasının hakkının çiğnenemeyeceğini söyler.
7. Devletin, insan haklarını korumakla yükümlü olduğunu söyler.
Amaç 2: İnsanın temel hak ve özgürlüklerini tanır.Davranışlar:
1. Yaşama hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
2. Eğitim hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
3. Kişi dokunulmazlığı hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
4. Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
5. Özel hayatın gizliliği hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
6. Seçme ve seçilme hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğun söyler.
7. Konut dokunulmazlığı hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
8. Düşünce özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
9. Din ve vicdan özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
10. Haberleşme özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
11. Yerleşme ve seyahat etme özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
12. Çalışma hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
13. Toplantı hak ve özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
14. Bilim ve sanat özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
Amaç 3: İnsan haklarının korunmasında sevgi, saygı ve hoşgörünün önemini bilir.Davranışlar:
1. Başkalarının düşüncelerine saygı gösterilmesi gerektiğini söyler.
2. Farklı düşüncelere karşı hoşgörülü davranılması gerektiğini söyler.
3. Kendi hakları kadar başkalarının haklarının da korunması gerektiğini bilir.
Amaç 4: İnsan haklarının korunmasına özen gösterir.Davranışlar:
1. Başkalarının haklarını korur.
2. Kendi haklarını arar.3. Başkalarına kötü söz söylemez.4. Başkalarının düşüncelerine saygı gösterir 5. Başkalarının sözünü kesmeden dinler. 6. Başkalarının eşyalarını izinsiz almaz.7. Başkalarıyla kavga etmez. 8. Başkalarıyla alay etmez.9. Nedenini bilmediği bir konuda başkalarını suçlamaz.
Amaç 5: “Çocuk Hakları Sözleşmesi”yle kendisine tanınan hakları bilir.Davranışlar:
1. Devletin, her çocuğun bakım ve korunmasını sağlayan önlemleri alması gerektiğini söyler.
2. Her çocuğun, düşünce, din ve vicdan özgürlüğüne sahip olduğunu söyler.
3. Devletin, çocuğu her türlü saldırı ve insanlık dışı kötü davranışlara karşı korumakla görevli olduğunu söyler.
4. Devletin, engelli çocukların hayatını kolaylaştıran önlemleri almak zorunda olduğunu söyler.
5. Her çocuğun, sağlık hizmetlerinden yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
6. Her çocuğun, sosyal güvenlikten yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
7. Her çocuğun, eğitimden yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
8. Her çocuğun, dinlenme, oynama, çeşitli kültürel faaliyetlerde bulunma hakkı olduğunu söyler.
9. Her çocuğun, gelişimine zarar verecek şekilde çalıştırılmasına karşı korunma hakkı olduğunu söyler.
10. Her çocuğun, cinsel amaçlı olarak kendisinden yararlanılmasına karşı korunma hakkı olduğunu söyler.
11. Devletin, çocuğu uyuşturucu madde vb. lerinin kullanımına karşı korumakla görevli olduğunu söyler.
12. Devletin, özel bakım gerektiren durumlarda çocuğa ya da ailesine parasal destek sağlamakla görevli olduğunu söyler.
13. Çocuk Hakları Sözleşmesi’ni kabul eden devletlerin, bu hakların kullanılmasını
sağlayacak tüm düzenlemeleri yapmakla görevli olduğunu söyler.
Amaç 6: Devletin temel hak ve özgürlüklerle ilgili görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Devletin, temel hak ve özgürlükleri korumakla görevli olduğunu söyler.
2. Devletin, temel hak ve özgürlükleri, anayasa ve yasalarla güvence altına aldığını söyler.
3. Devletin, kişilerin anayasa ve yasalara uygun davranmalarını sağlaması gerektiğini söyler.
4. Devletin, temel hak ve özgürlüklerin korunmasını sağlayan kurum ve kuruluşları oluşturduğunu söyler.
Amaç 7: ******’ün insan hak ve özgürlüklerine önem verdiğini kavrar.Davranışlar:
1. ******’ün önderliğinde kurulan cumhuriyet yönetimiyle Türk ulusunun kazandığı hak ve özgürlüklerin neler olduğunu açıklar.
2. ******’ün, insan hak ve özgürlüklerine verdiği önemini belirten sözlerinde örnekler verir.
ÜNİTE II: DEVLET VE VATANDAŞ İLİŞKİSİ
Amaç 8: Devlet kavramını bilir.Davranışlar:
1. Devletin, toplumu yöneten bir güç olduğunu söyler.
2. Toplumların yönetiminde devletin daha üstünde başka bir gücün bulunmadığını söyler.
3. Devletin amacının, toplumdaki düzeni, birlik ve beraberliği korumak olduğunu söyler.
4. Devlet yönetiminin yasalarla sağlandığını söyler.
5. Devletin koyduğu yasalara, vatandaşların uyma zorunluluğu olduğunu söyler.
Amaç 9: Devletin vatandaşlarına karşı olan temel görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Kişilerin ve toplumun huzur ve mutluluğunu sağlamanın, devletin görevi olduğunu söyler.
2. Ulusun bağımsızlığını ve bütünlüğünü sağlamanın, devletin görevi olduğunu söyler.
3. Kişilerin temel hak ve özgürlüklerini güvence altına almanın, devletin görevi olduğunu söyler.
Amaç 10: Vatandaşın devlete karşı görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Seçim hakkının kullanılmasının, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
2. Askerlik yapmanın, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
3. Devlete vergi vermenin, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
4. Devletin çıkardığı yasalara uymanın, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
Amaç 11: ******’ün vatandaşlık görevlerine önem verdiğini kavrar.Davranışlar:
1. Cumhuriyetin ilânından sonra vatandaşlık görevleri konusunda yapılan düzenlemelerin neler olduğunu açıklar.
2. ******’ün vatandaşlık görevlerinin önemini vurgulayan sözlerinden örnekler verir.
Amaç 12: ******’ün vatanını ve ulusunu çok sevdiğini kavrar.Davranışlar:
1. ******’ün, vatanını ve ulusunu çok sevdiğini örneklerle açıklar.
2. ******’ün, vatan savunması için yaptığı özverileri açıklar.
3. ******’ün, Türk ulusunun her alanda kalkınıp gelişmesi için yaptığı çalışmalardan örnekler verir.
ÜNİTE I: İNSAN HAKLARI
A. Toplumsal Bir Varlık Olarak İnsan B. Temel Hak ve Özgürlükler
1. Temel hak ve özgürlüklerin korunmasında bireylerin görevleri
2. Temel hak ve özgürlüklerin korunmasında devletin görevleriC. İnsan Haklarının Korunması
1. İnsan haklarının korunmasının önemi
2. İnsan haklarının korunmasında sevgi, saygı ve hoşgörü
Amaç 1: İnsan hakları kavramını bilir.Davranışlar:
1. İnsan haklarının, insanların sadece insan olmalarından dolayı sahip oldukları haklar olduğunu söyler.
2. İnsan haklarının tüm insanlar için geçerli olduğunu söyler.
3. İnsanların bu haklara, doğuştan sahip olduğunu söyler.
4. İnsan haklarının vazgeçilmez ve devredilmez haklar olduğunu söyler.
5. İnsan haklarının sınırlandırılmasının söz konusu olamayacağını söyler.
6. İnsan haklarını kullanırken, bir başkasının hakkının çiğnenemeyeceğini söyler.
7. Devletin, insan haklarını korumakla yükümlü olduğunu söyler.
Amaç 2: İnsanın temel hak ve özgürlüklerini tanır.Davranışlar:
1. Yaşama hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
2. Eğitim hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
3. Kişi dokunulmazlığı hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
4. Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
5. Özel hayatın gizliliği hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
6. Seçme ve seçilme hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğun söyler.
7. Konut dokunulmazlığı hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
8. Düşünce özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
9. Din ve vicdan özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
10. Haberleşme özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
11. Yerleşme ve seyahat etme özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
12. Çalışma hakkının, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
13. Toplantı hak ve özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
14. Bilim ve sanat özgürlüğünün, insanın temel hak ve özgürlüklerinden olduğunu söyler.
Amaç 3: İnsan haklarının korunmasında sevgi, saygı ve hoşgörünün önemini bilir.Davranışlar:
1. Başkalarının düşüncelerine saygı gösterilmesi gerektiğini söyler.
2. Farklı düşüncelere karşı hoşgörülü davranılması gerektiğini söyler.
3. Kendi hakları kadar başkalarının haklarının da korunması gerektiğini bilir.
Amaç 4: İnsan haklarının korunmasına özen gösterir.Davranışlar:
1. Başkalarının haklarını korur.
2. Kendi haklarını arar.3. Başkalarına kötü söz söylemez.4. Başkalarının düşüncelerine saygı gösterir 5. Başkalarının sözünü kesmeden dinler. 6. Başkalarının eşyalarını izinsiz almaz.7. Başkalarıyla kavga etmez. 8. Başkalarıyla alay etmez.9. Nedenini bilmediği bir konuda başkalarını suçlamaz.
Amaç 5: “Çocuk Hakları Sözleşmesi”yle kendisine tanınan hakları bilir.Davranışlar:
1. Devletin, her çocuğun bakım ve korunmasını sağlayan önlemleri alması gerektiğini söyler.
2. Her çocuğun, düşünce, din ve vicdan özgürlüğüne sahip olduğunu söyler.
3. Devletin, çocuğu her türlü saldırı ve insanlık dışı kötü davranışlara karşı korumakla görevli olduğunu söyler.
4. Devletin, engelli çocukların hayatını kolaylaştıran önlemleri almak zorunda olduğunu söyler.
5. Her çocuğun, sağlık hizmetlerinden yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
6. Her çocuğun, sosyal güvenlikten yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
7. Her çocuğun, eğitimden yararlanma hakkı bulunduğunu söyler.
8. Her çocuğun, dinlenme, oynama, çeşitli kültürel faaliyetlerde bulunma hakkı olduğunu söyler.
9. Her çocuğun, gelişimine zarar verecek şekilde çalıştırılmasına karşı korunma hakkı olduğunu söyler.
10. Her çocuğun, cinsel amaçlı olarak kendisinden yararlanılmasına karşı korunma hakkı olduğunu söyler.
11. Devletin, çocuğu uyuşturucu madde vb. lerinin kullanımına karşı korumakla görevli olduğunu söyler.
12. Devletin, özel bakım gerektiren durumlarda çocuğa ya da ailesine parasal destek sağlamakla görevli olduğunu söyler.
13. Çocuk Hakları Sözleşmesi’ni kabul eden devletlerin, bu hakların kullanılmasını
sağlayacak tüm düzenlemeleri yapmakla görevli olduğunu söyler.
Amaç 6: Devletin temel hak ve özgürlüklerle ilgili görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Devletin, temel hak ve özgürlükleri korumakla görevli olduğunu söyler.
2. Devletin, temel hak ve özgürlükleri, anayasa ve yasalarla güvence altına aldığını söyler.
3. Devletin, kişilerin anayasa ve yasalara uygun davranmalarını sağlaması gerektiğini söyler.
4. Devletin, temel hak ve özgürlüklerin korunmasını sağlayan kurum ve kuruluşları oluşturduğunu söyler.
Amaç 7: ******’ün insan hak ve özgürlüklerine önem verdiğini kavrar.Davranışlar:
1. ******’ün önderliğinde kurulan cumhuriyet yönetimiyle Türk ulusunun kazandığı hak ve özgürlüklerin neler olduğunu açıklar.
2. ******’ün, insan hak ve özgürlüklerine verdiği önemini belirten sözlerinde örnekler verir.
ÜNİTE II: DEVLET VE VATANDAŞ İLİŞKİSİ
Amaç 8: Devlet kavramını bilir.Davranışlar:
1. Devletin, toplumu yöneten bir güç olduğunu söyler.
2. Toplumların yönetiminde devletin daha üstünde başka bir gücün bulunmadığını söyler.
3. Devletin amacının, toplumdaki düzeni, birlik ve beraberliği korumak olduğunu söyler.
4. Devlet yönetiminin yasalarla sağlandığını söyler.
5. Devletin koyduğu yasalara, vatandaşların uyma zorunluluğu olduğunu söyler.
Amaç 9: Devletin vatandaşlarına karşı olan temel görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Kişilerin ve toplumun huzur ve mutluluğunu sağlamanın, devletin görevi olduğunu söyler.
2. Ulusun bağımsızlığını ve bütünlüğünü sağlamanın, devletin görevi olduğunu söyler.
3. Kişilerin temel hak ve özgürlüklerini güvence altına almanın, devletin görevi olduğunu söyler.
Amaç 10: Vatandaşın devlete karşı görevlerini bilir.Davranışlar:
1. Seçim hakkının kullanılmasının, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
2. Askerlik yapmanın, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
3. Devlete vergi vermenin, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
4. Devletin çıkardığı yasalara uymanın, bir vatandaşlık görevi olduğunu söyler.
Amaç 11: ******’ün vatandaşlık görevlerine önem verdiğini kavrar.Davranışlar:
1. Cumhuriyetin ilânından sonra vatandaşlık görevleri konusunda yapılan düzenlemelerin neler olduğunu açıklar.
2. ******’ün vatandaşlık görevlerinin önemini vurgulayan sözlerinden örnekler verir.
Amaç 12: ******’ün vatanını ve ulusunu çok sevdiğini kavrar.Davranışlar:
1. ******’ün, vatanını ve ulusunu çok sevdiğini örneklerle açıklar.
2. ******’ün, vatan savunması için yaptığı özverileri açıklar.
3. ******’ün, Türk ulusunun her alanda kalkınıp gelişmesi için yaptığı çalışmalardan örnekler verir.
ÜNİTE I: İNSAN HAKLARI
A. Toplumsal Bir Varlık Olarak İnsan B. Temel Hak ve Özgürlükler
1. Temel hak ve özgürlüklerin korunmasında bireylerin görevleri
2. Temel hak ve özgürlüklerin korunmasında devletin görevleriC. İnsan Haklarının Korunması
1. İnsan haklarının korunmasının önemi
2. İnsan haklarının korunmasında sevgi, saygı ve hoşgörü
Similar topics
» İnsan hakları evrensel beyannamesi
» Niye Kadının İnsan Hakları?
» Çocuk Hakları Bildirgesi
» ****** ve kadın hakları
» BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
» Niye Kadının İnsan Hakları?
» Çocuk Hakları Bildirgesi
» ****** ve kadın hakları
» BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz